Wat is Google for Jobs?

Google for Jobs verzamelt en vertoont vacatures van diverse jobboards & websites in een eigen overzicht. Werkzoekenden kunnen vacatures in één oogopslag zien binnen de zoekresultaten. Benieuwd naar wat Google for Jobs voor jouw bedrijf betekent? Wij hebben een uitgebreide gratis whitepaper gemaakt. 



Meer lezen? Scroll verder

Het doel

Google heeft één doel voor ogen: de zoektocht naar een nieuwe baan zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk maken. Simpel gezegd is Google for Jobs het Google shopping van de recruitment. Net als bij Google shopping verschijnt er een overzicht (widget) in de zoekresultaten. Echter zie je hier geen producten, maar vacatures staan.

Hoe werkt het?

In de afbeelding hiernaast zie je de Google for Jobs widget. De top 3 vacatures worden weergegeven. Daaronder staat 100+ more jobs. Als men daarop klikt kom je uit op een schermvullend platform waar je kan zoeken en filteren op vacatures. De werkzoekende wordt uiteindelijk doorverwezen naar een andere site, bijvoorbeeld een recruitment-site of een partner jobboard zoals Jobbird, Glassdoor of LinkedIn. Om zichtbaar te zijn in Google for Jobs moeten vacatures leesbaar zijn door Google. Hoe je op Google for Jobs komt, beschrijven wij hierBenieuwd naar hoe Google for Jobs precies werkt? Ontvang onze gratis whitepaper.


73% werkzoekenden start de zoektocht op Google.


In het Verenigd Koninkrijk is Google for Jobs de op één na grootste vacaturesite in de markt.


Bedrijven als Johnsson & Johnsson hebben 18% meer sollicitanten sinds de komst van Google for Jobs.


De introductie van een nieuw recruitment platform

Eind juni 2017 introduceerde Google in Amerika haar nieuwe platform: Google for Jobs. Sindsdien heeft Google for Jobs zich over elk continent verspreidt. Met de entree van een internetgigant als Google in de e-recruitment wereld, komen jobboards onder druk te staan. Corporates kunnen daarentegen grote voordelen ervaren bij het zichtbaar maken van hun vacatures.

Wat betekent dit?

Het is van cruciaal belang om volledig klaar en geoptimaliseerd te zijn voor Google for Jobs, zodat al jouw vacatures worden vertoond in de widget. Het is nu nog belangrijker om kwalitatief sterke en scherpe vacatureteksten te schrijven. Zowel om sollicitanten beter aan te spreken als Google duidelijk te maken waar de vacature precies over gaat. Wanneer je dit niet doet, zul je simpelweg achter de feiten aan lopen en verlies je op die manier veel potentiële kandidaten. Wil je meer weten? Ontvang onze gratis whitepaper. 

Hulp nodig?

Wilt je sparren over de effecten van Google for Jobs voor jouw organisatie, of ben je op zoek naar een bedrijf dat meehelpt met het zichtbaar maken van vacatures in Google for Jobs? Onze agency specialiseert zich in online recruitment marketing en heeft al meer dan 100 organisaties geholpen met hun online recruitment. Bel of mail ons gerust, we helpen graag bij het verduidelijken van Google for Jobs voor jouw organisatie. 

Klanten die door ons zichtbaar zijn

Onze Google for Jobs specialisten

Benieuwd hoe we jouw bedrijf kunnen helpen?

We leren jou en het bedrijf graag kennen.
Neem contact op of kom op de koffie!